02/07/2024 0 Kommentarer
Hjælp os + hjælp jer selv = hjælp fællesskabet
Hjælp os + hjælp jer selv = hjælp fællesskabet
# Generel info
Hjælp os + hjælp jer selv = hjælp fællesskabet
Kære KAM-medlemmer.
Som et alternativ til en ny "tilfredshedsundersøgelse, vil vi hermed appellere til jeres hjælp til at gøre KirkeAdministation.dk endnu bedre.
KirkeAdministration.dk (KAM) er en samarbejdsaftale imellem menighedsråd. Vi er ikke en privat virksomhed.
Derfor er det meget vigtigt at I, af hensyn til de øvrige medlemmer i fællesskabet, indgår i en samtale med KAMs leder eller bestyrelsesformand, hvis I synes at noget ikke fungerer, som I havde forventet, eller mener, I kan få samme ydelse bedre eller billigere andre steder.
Jo flere medlemmer der er i KAM til at dele de faste udgifter, og jo flere medarbejdere der er til sikre kontinuitet i arbejdet uanset ferie og sygdom, des bedre service og lavere bidrag betyder det for alle. Den størrelse vi har opnået nu er god, men en vækst på 5-7 sogne er målet.
En stabil medlems- og medarbejderskare sikrer størst effektivitet. Hvis vi derudover tør håbe på, at der også kommer mere stabilitet i Kirkeministeriets regnskabs-og lønsystemer, vil effekten af effektivitet ved stordrift blive tydeligere, end det nu er tilfældet.
KAMs grundholdning er at vi er "kordegne" der yder den indsats i form af konkrete arbejdsopgaver og individuel vejledning det enkelt menighedsråd har behov for. Stabilitet i den folkevalgte skare (menighedsrådene) er ofte en umulighed, og derfor er det vigtigt, at alle kan få den vejledning, der er behov for, uden at der straks er et taxameter, der tikker. KAM sørger for enkel tilgang til nødvendigt lovstof mv. via hjemmesiden, og sender løbende mails med påmindelser om alt, hvad et menighedsråd skal forholde sig til på økonomi- og lønområdet.
Vi kan ikke love, at vi ikke begår fejl, - men vi kan love, at når det sker, vil der straks blive rettet op på fejlen, og vi kan heller ikke love, at alle KAM medarbejdere er det rigtige match til enhver kasserer, men vi kan love, at hvis vi får oplysning om utilfredshed, vil sagen straks blive løst.
Hvad vi kan love er, at vi hver dag yder en stor indsats for at betjene alle bedst muligt og sikre at alt udføres i den høje kvalitet, I naturligt forventer i KAM. I den proces har vi brug for jeres tilbagemelding, hvis I mener, at vi på et eller andet punkt ikke lever op til det løfte.
Fortæl om jeres tilfredshed ude i byen, så vi kan nå vores mål.
Fortæl om jeres utilfredshed til os.
Løb ikke fra de problemer, der jo fra tid til anden vil opstå, men lad os løse dem sammen til gavn ikke bare for os selv, men hele det fælleskab vi alle er en del af.
De bedste hilsener
Gorm Skat Petersen Solveig Spangsberg
Bestyrelsesformand Administrationschef
E gorm@adventskirken.dk E ss@kirkea.dk
Kommentarer