Indkøb

En del kirker har mange Dankort, eller mange personer, der lægger ud af egen lomme for at købe ind til kirken, og begge løsninger ses af mange som ikke optimale.

 

Vi opfordrer til at have konti i de lokale forretninger, så der sendes en regning hver måned, - og også til at planlægge indkøb og lade indkøb være en del af en enkelt medarbejders arbejdsbeskrivelse, i stedet for at alle skal bruge arbejdstid på at købe ind og holde styr på boner m.v.

 

En alternativ mulighed er at indkøb så vidt muligt foretages på nettet.

I f.eks Lomax og Stamples m.f. kan man købe meget, og køber man, når der er tilbud, er de fleste priser ok. - Især når man tager højde for sparet arbejdstid.  Man kan enten vælge at overlade bestillinger til én person, eller man kan lade de enkelte medarbejdere “lægge i kurv” - og aftale en procedure omkring selve bestillingen.  

På f.eks Nemlig.com kan man købe daglivarer på samme vis.  Der skal dog købes for minimum 400 kr. pr levering, men beder man f.eks alle medarbejdere, der står for arrangementer “lægge i kurv” fredag til den kommende uge, er det måske ikke et urealistisk beløb.  Der kan leveres fra dag til dag - og endda samme dag. Leveringspris afhænger af leveringstidspunkt.    

 

Hvis forskellige medarbejdere “lægger i kurv” til forskellige arrangementer, der skal bogføres på forskellige konti, eller man bare vil sikre, at der er styr på bestillingerne, kan den enkelte udskrive et print af kurven, hvorpå der noteres hvad man har indkøbt til hvad, så vil det være nemt for den, der har ansvaret for selve bestilingen, at overføre notaterne til fakturaen.

Det må komme an på et forsøg, hvordan det kan løses bedst.

 

 

Ophavsret: