10 spørgsmål om arbejdsmiljø og trivsel

Er du ny kontaktperson? Og har du fået til opgave at sikre et godt arbejdsmiljø i samarbejde med medarbejderne? Så gælder det om at være nysgerrig på medarbejdernes oplevelse af arbejdspladsen.

 

Her er 10 spørgsmål til medarbejderne, som hjælper dig med at få hul på snakken om arbejdsmiljø og trivsel.

 

1. Hvad er det vigtigste, jeg som kontaktperson skal vide om denne arbejdsplads?

2. Hvis jeg skal være en god kontaktperson for jer, hvad skal jeg så have fokus på?

3. Hvad er det bedste ved denne arbejdsplads?

4. Hvor har vi udfordringer?

5. Hvad skal der til, før I vil sige, at vi har et godt arbejdsmiljø?

6. Hvilke forventninger har I til mig?

7. (Fortæl hvilke forventninger, du har til medarbejderne)

8. Hvad kendetegner god ledelse for jer?

9. Hvilke værdier mener I, vores samarbejde skal bygge på?

10.Hvad er vigtigt for jer i forhold til vores kommunikation?

 

Kilde: Landsforeningen af Menighedsråd

Ophavsret: